مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 11:452021-08-05اقتصادي

حاشیه تهران مقصد جدید مستاجران


گزارش های میدانی نشان می دهد طی چهار سال اخیر با افزایش حدود 150 تا 200 درصدی قیمت در بازار اجاره شهر تهران مواجه شده ایم.

- کم توجهی به نرخهای مصوب ستاد ملی کرونا نیز کماکان در بازار اجاره محسوس است.

دولت اعلام کرده اجاره بهای سالیانه نباید بیش از 25 درصد در تهران افزایش پیدا کند اما کمتر صاحب خانه ای خود را پایبند به این مصوبه می داند.

مشاوران املاک می گویند که با توجه به شروط سه گانه برای تخلیه شامل فروش، تخریب جهت ساخت و ساز و سکونت پسر تازه مزدوج شده مالک، راه برای دور زدن قانون توسط صاحبخانه ها فراهم است و مستاجران اغلب خود را وارد فرآیند شکایت به شورای حل اختلاف نمی کنند.

مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ هر نوع دخالت دستوری در بازار مسکن را منجر به تنش در این بازار دانست و به ایسنا گفت: نرخ گذاری در بازاری که کاملا در اختیار بخش خصوصی است عملا بدون نتیجه خواهد بود و تنها ایجاد دعاوی در دستگاه قضایی را افزایش می دهد.

وی افزود: در هفته های اخیر موارد بسیاری داشتیم که مستاجران می گویند قبل از مصوبه ستاد کرونا بر سر نرخ های کمتر از 25 درصد با صاحبخانه توافق کرده بودیم اما حالا مالکان به مستاجران می گویند طبق قانون باید پول پیش و اجاره را 25 درصد افزایش دهید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه تهران مقصد جدید مستاجران

حاشیه تهران مقصد جدید مستاجران