مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 11:152021-08-05فرهنگي

اینجا حفاران غیرمجاز مشغول کارند + فیلم


خبری که طی روزهای گذشته از آثار باستانی به گوش می رسد حفاری های غیرمجاز در روستای «محمدآباد» زیرکوه است روستایی که وجود طبیعت بسیار زیبا و کوه های سر به فلک کشیده در غرب و تپه های ماسه ای بزرگ در شرق، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زیرکوه، خراسان جنوبی دارای گنجینه ای بی نظیر و ارزشمند از آثار تاریخی و باستانی است؛ آثاری که طیف گسترده ای از یادگارهای نیاکان ما را در بر می گیرند و در قالب اشکال مختلفی همچون تپه ها و محوطه ها و شهرها و مجموعه های تاریخی در گوشه و کنار این سرزمین پراکنده شده اند.

بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در خراسان جنوبی شناسایی شده و تاکنون 948 اثر از این استان در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده که قدمت آثار تاریخی از 25 هزار سال پیش و مربوط به غار خونیک قاین تا دوره معاصر را در بر می گیرد.

هر وجب از خاک پاک ایران به قدری زیبا و دلنشین است که ساعت ها وقت می برد تا دقیق آن را ببینیم و از این همه زیبایی و شگفتی طبیعت لذت ببریم و خراسان جنوبی نیز از این زیبایی ها عقب نمانده و هر وجب از این خطه کویری زیبایی هایی دارد.

زیرکوه دیار 4 فصل شهرستان زیرکوه یکی از شهرستان های مرزی استان خراسان جنوبی است که با وسعتی معادل 8 هزار کیلومتر مربع در شمال شرق استان قرار گرفته و به لحاظ جاذبه های گردشگری، پتانسیل ها و است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا حفاران غیرمجاز مشغول کارند + فیلم

اینجا حفاران غیرمجاز مشغول کارند + فیلم