چرا در ساخت فیلم تجربی ضعف داریم؟/ اهمیت روایت در سینمااحمد الستی استاد سینما و دبیر علمی سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران بیان کرد که ما در ساخت فیلم تجربی ضعف داریم. - احمد الستی استاد سینما و دبیر علمی سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران که با محوریت سینمای تجربی برگزار خواهد شد، درباره علت انتخاب این محور در دوره سوم همایش به خبرنگار مهر بیان کرد: این انتخاب از نیازهای ما در حوزه پژوهش ناشی می شود. در 2 همایش گذشته نیز به این نیازسنجی توجه شده بود. چنانچه همایش دوم مطالعات فیلم کوتاه تهران به محوریت روایت در فیلم کوتاه می پرداخت. روایت اهمیت زیادی در فیلم کوتاه دارد و ما نیز در حوزه آن کار پژوهشی چندانی نکرده ایم. همایش سوم نیز به دلیل کمترین تلاش ها و وجود خلاهای پژوهشی در زمینه فیلم تجربی برگزار می شود. وی افزود: اگر بخواهیم آمار بگیریم درصد بالایی از فیلم های کوتاه تولید شده در هر سال، شامل فیلم های داستانی می شود و بعد از آن فیلم های مستند، انیمیشن و در نهایت تجربی در رتبه های بعدی قرار می گیرند. در حالی که می بایست فرض کنیم هریک از این انواع فیلم باید سهم مساوی از تولیدات هر سال فیلم کوتاه را به خود اختصاص دهند اما تنها حدود سه درصد فیلم ها، آثار تجربی هستند. این پژوهشگر و استاد سینما عنوان کرد: انتظار داریم علاقه مندان به فیلم تجربی مقالاتی بنویسند و درباره سرفصل برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |