مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 05:452021-08-05سياسي

تبریز شانه به شانه تاریخ قد می کشد


از مشروطیت تا بامداد انقلاب اسلامی در بیست و نهم بهمن ماه سال 56 تا پیروزی انقلاب اسلامی و تا عاشوراییان دشمن شکن در دفاع مقدس… و شهیدان راه مبارزه با استبداد و تجاوز… ‏بیش از 100 سال است که مجاهدان افسانه ای تبریز در خواب و بیداری، - خبرگزاری فارس - علی اصغر شعردوست: نقش مردمان بیدار و ظلم ستیز جای جای میهنمان در مبارزه با استبداد و به دست آوردن حکومت قانون و صدور فرمان مشروطه قابل توجه، تعمق و تبیین است، اما در این میان نقش تبریز و رادمردانش همانند که در پی حق و آزادی می رفتند.

کوچه هایی که هنوز و همیشه به یاد خواهند داشت شیخ شهیدی را که پرچم اسلام بر دوش به تظلم و دادخواهی فریاد کرده بود و شیخ محمد خیابانی اسطوره همیشه شهر شده بود.

کوچه های این شهر و تمام پنجره هایی که به این کوچه ها گشوده می شوند به یاد دارند مردانی را که از پس درهای بسته در این کوچه ها گام نهادند، حق را فریاد کردند و شهادت را چونان رسمی از خود به جا نهادند.

کوچه ها… کوچه های تبریز و ستارخان و شیخ محمد خیابانی و ثقه الاسلام و… .

بگذارید تبریز و مشروطیت را یک بار عمیق تر بنگریم، چرا که ایران عزیز ما قانون خواهی و مبارزه با استبداد را در دوران مشروطیت هنوز وامدار تبریز است و تبریزی… در دوران مشروطیت نیز تبریز جانباز در برابر خودکامگان خون آشام به پا ‏خاست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز شانه به شانه تاریخ قد می کشد

تبریز شانه به شانه تاریخ قد می کشد