مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 13:452021-08-04بين الملل

لاوروف: رفتارهای خودخواهانه و خصمانه آمریکا قابل پذیرش نیست


وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تبدیل کشورش به الگوی مبارزه با ویروس کرونا گفت، رفتار خصمانه آمریکا برای بازگشت به رهبری جهانی تک قطبی قابل پذیرش نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، این کشور به الگویی برای دیگر کشورها جهت مبارزه با ویروس متناقض است.

رییس جمهور [امانوئل] ماکرون پیش تر گفته بود ثبت واکسن اسپوتنیک وی بر اساس ملاحظات علمی و نه سیاسی انجام خواهد شد.

یادآوری می کنم که فرانسوی ها از نوامبر 2020 گفت وگو در این باره را آغاز کردند و هیأتی از فرانسه نیز به روسیه سفر کردند .

او در ادامه گفت: همه گیری ویروس کرونا بیشتر به تسریع رویه های جهانی منتج شد تا اینکه بخواهد ماهیت روابط میان کشورها را تغییر دهد.

این بیماری توزیع مجدد نیروها در عرصه بین المللی را تغییر داد و علاوه بر این، قطب های غیر غربی رشد اقتصادی و سیاسی توانستند وجهه خود را به عنوان بخشی از نظم چندقطبی در حال ظهور تقویت کنند.

این چرخش اوضاع به نفع همه نیست.

غربی ها تمام تلاش خود را می کنند تا رهبری در عرصه جهانی را پس بگیرند و در همین راستا دولت جدید آمریکا ادعای نظم قانون محور و احیای دموکراسی و ارزش های لیبرال را مطرح می کند که در واقع فرمولی جدید برای ایجادی تک قطبی و با محوریت آمریکا است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: رفتارهای خودخواهانه و خصمانه آمریکا قابل پذیرش نیست

لاوروف: رفتارهای خودخواهانه و خصمانه آمریکا قابل پذیرش نیست