مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 07:002021-08-04بين الملل

ادامه موج برکناری مسئولان دولتی در تونس به دستور رییس جمهور


رییس جمهور تونس در ادامه اتخاذ تدابیر فوق العاده در کشور طی 10 روز گذشته 30 مسئول اعم از نخست وزیر، چهار وزیر و دیگر مسئولان نهادهای دولتی و قضایی را برکنار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس سعیّد رییس جمهور تونس 25 جولای (3 مرداد) در پی اعتراضات مردمی در چند استان این کشور و درخواست سرنگونی رژیم حاکم این کشور، اتخاذ تدابیر فوق العاده را آغاز کرد.

سعید پس از نشست اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی، برکناری هشام المشیشی نخست وزیر تونس، تعلیق فعالیت پارلمان به مدت یک ماه و لغو مصونیت نمایندگان پارلمان را اعلام کرد و ریاست قوه مجریه و دادستانی کل را شخصا بر عهده گرفت.

رییس جمهور تونس همچنین طی فرمانی ابراهیم البرتاجی وزیر دفاع، حسناء بن سلیمان وزیر خدمات عمومی و سرپرست را عزل و محمد الشریف را به عنوان جانشین لونقو تعیین کرد.

عزل سفیر تونس در واشنگتن رییس جمهور تونس سه شنبه شب (دیشب) نیز طی فرمانی نجم الدین الأکحل سفیر فوق العاده تونس در واشنگتن و أنیس الوسلاتی استاندار ایالت صفاقس را عزل کرد.

انتظار می رود که سعید بزودی نخست وزیر جدید را تعیین و دولت تحت نظارت مستقیم او آغاز بکار کند.

او می گوید که این تدابیر فوق العاده را با استناد به فصل 80 قانون اساسی و با هدف نجات کشور اتخاذ کرده و اقدامات او به هیچ عنوان کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه موج برکناری مسئولان دولتی در تونس به دستور رییس جمهور

ادامه موج برکناری مسئولان دولتی در تونس به دستور رییس جمهور