مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 06:052021-08-04اقتصادي

مبارزه با طاعون گیاهی در مهریز


رییس جهادکشاورزی شهرستان مهریز با اشاره به خسارات آفت مگس مدیترانه ای به باغات میوه، تاکید کرد: با اجرای طرح پیشگیری و بکارگیری توصیه های کارشناسان می توان خسارت آفت این طاعون گیاهی را تا 90 درصد کنترل کرد.

- ایسنا/یزد رییس جهادکشاورزی شهرستان مهریز با اشاره به خسارات آفت مگس مدیترانه ای به باغات میوه، تاکید کرد: با اجرای طرح پیشگیری و بکارگیری توصیه های کارشناسان می توان خسارت آفت این طاعون گیاهی را تا 90 درصد کنترل کرد.

محمد جعفری در این باره گفت: مگس مدیترانه ی که به مگس میوه یا مگس مرکبات معروف است، یکی از آفات مهم و خطرناک باغات میوه محسوب می شود.

وی افزود: آفت مگس مدیترانه ای بیشتر به محصول هلو، زردآلود، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یک ساله حمله می کند که با توجه به گسترده بودن حجم خسارت به طاعون گیاهی مشهور است.

جعفری تصریح کرد: نصب تله های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس یا فرومون به تعداد 30 تا 50 عدد در هکتار برای شکار انبوه تاثیر بسزایی در جلوگیری از خسارت دارد.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: جهادکشاورزی نسبت به تهیه و توزیع مواد جلب کننده یارانه ای مبارزه با این آفت اقدام کرده و کشاورزان باید به موقع مراجعه و خریداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با طاعون گیاهی در مهریز

مبارزه با طاعون گیاهی در مهریز