مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 05:252021-08-04اقتصادي

وعده بانک مرکزی محقق نشد/ امکان ثبت و تایید پیامکی چک هنوز فراهم نشده است


مسئولان بانک مرکزی قول داده بودند تا پایان تیرماه، امکان ثبت و تایید اطلاعات چک در سامانه صیاد را از طریق پیامک فراهم کنند، اما با وجود گذشت دو هفته از مردادماه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چک­های صیادی که از ابتدای سال1400 توزیع شده­ اند برای افرادی که با چک کار می­کنند چندین مزیت به همراه دارد.

از جمله مهم­ترین مزایای این چک­ها، فراهم بودن امکان استعلام آن­ها از سامانه صیاد بانک مرکزی است.

بنابراین، گیرنده چک­های جدید می تواند از طریق ارسال پیامک به سرشماره701701 یا از طریق سامانه­های بانکی و اپلیکیشن­های تجاری، سابقه صادرکننده را بررسی کند.

در نتیجه، در قانون جدید چک امکان دسترسی به سامانه صیاد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا برای کارسازی چک­ها توسط شعب بانکی، ثبت و تایید اطلاعات چک در سامانه صیاد توسط صادرکننده و گیرنده ضروری است.

*تسهیل دسترسی همه افراد به سامانه صیاد ضروری است در حالی که در قانون جدید چک، دسترسی به سامانه صیاد از اهمیت بالایی برخوردار است اما برخی از صاحبان کسب و کار به دلیل نداشتن گوشی هوشمند، دچار مشکلاتی شده­اند.

راهکار مناسب در خصوص حل مشکل این افراد، به خصوص کسانی که در مناطق محروم هستند و با چک کار می­ کنند ایجاد امکان ثبت و تایید چک در سامانه صیاد به وسیله پیامک و خودپرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده بانک مرکزی محقق نشد/ امکان ثبت و تایید پیامکی چک هنوز فراهم نشده است

وعده بانک مرکزی محقق نشد/ امکان ثبت و تایید پیامکی چک هنوز فراهم نشده است