مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 05:252021-08-04بين الملل

ابعاد تازه ای از قحطی در کره شمالی


کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور به منظور مقابله با تبعات موج گرما و خشکسالی، ناگزیر به عرضه عمومی ذخایر اضطراری برنج خود شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورو نیوز، موج گرما و خشکسالی تولید برنج، ذرت و سایر محصولات کشاورزی را در کره شمالی از بین برده و موجب تلفات عمده در میان دام ها شده است.

همزمان، همه گیری طولانی مدت بیماری کووید-19 در این کشور موجب شده تا فقر فراگیرتر شود؛ چنان که ناظران مسایل کره شمالی معتقدند تا پاییز که موعد برداشت محصولات کشاورزی فرا می رسد، فقر و گرسنگی در این کشور ابعاد وخیم تری پیدا خواهد کرد.

در چنین شرایطی، آژانس ملی جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد در نشست غیرعلنی کمیته پارلمانی کره شمالی بر لزوم عرضه عمومی ذخایر برنج این کشور که از سوی ارتش برای دوران جنگ تدارک دیده شده، تاکید شده است.

آژانس جاسوسی کره جنوبی همچنین از قول کیم بیونگ کی، نماینده پارلمان کره شمالی نقل کرده که ذخایر غلات کشور رو به اتمام است و ذخایر برنج این کشور نیز برای تامین نیاز 26 میلیون نفر حدود 1 میلیون تُن کمبود دارد.

حکومت کره شمالی در تلاش است تا قیمت غلات را با هدف جلب رضایت عمومی کنترل کند ولی قیمت برنج، مهمترین محصول کشاورزی کره شمالی، از اوایل امسال به یکباره دو برابر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد تازه ای از قحطی در کره شمالی

ابعاد تازه ای از قحطی در کره شمالی