مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 05:202021-08-04بين الملل

انتقاد کره شمالی از طرح انگلیس برای استقرار کشتی جنگی در آسیا


کره شمالی با انتقاد از تصمیم انگلیس برای استقرار دائمی دو کشتی جنگی در منطقه آسیا – اقیانوسیه در سال جاری میلادی، آن را تحریک آمیز خواند.

- کره شمالی با انتقاد از تصمیم انگلیس برای استقرار دائمی دو کشتی جنگی در منطقه آسیا – اقیانوسیه در سال جاری میلادی، آن را "تحریک آمیز" خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه در شرایطی مطرح می شود که لندن گام هایی برای افزایش تحرکاتش در آسیا بعد از افزایش هشداردهنده خواسته های ارضی چین در این منطقه به ویژه در تایوان برداشته است.

کره شمالی گفته است، اخباری درباره این طرح با عبور ناوهواپیمابر انگلیسی کویین الیزابت و کشتی های پشتیبان آن از طریق دریاهایی که چین با ایالات متحده و ژاپن روی نفوذ در آنها رقابت دارد، همزمان شده است.

یک مقام کره شمالی از اظهارات بن والاس، وزیر دفاع انگلیس که گفته بود پیونگ یانگ و پکن برای منزوی کردن ژاپن و کره جنوبی و تهدید آزادی کشتیرانی در منطقه هند-اقیانوسیه تلاش میکنند، انتقاد کرد.

این مقام در بیانیه ای که وب سایت وزارت خارجه کره شمالی منتشر کرد، گفت: این به نوعی تحریک علیه ماست.

انگلیس که خودش با اعزام کشتی های جنگی به منطقه دوردست آسیا اقیانوسیه در حال بحرانی کردن اوضاع است، به عنوان بهانه ما را تهدید اعلام می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد کره شمالی از طرح انگلیس برای استقرار کشتی جنگی در آسیا

انتقاد کره شمالی از طرح انگلیس برای استقرار کشتی جنگی در آسیا