مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-04پزشكي

آیا «آسم» درمان پذیر است؟


آسم به حساسیت راه های هوایی گفته می شود؛ این حساسیت منجر به تنگی راه های هوایی شده، اما با درمان و خود بخود قابل برگشت است.

- سید علی جواد موسوی،فوق تخصص بیماری های ریوی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،درباره تفاوت بیماری آسم و آلرژی ،گفت: آسم به حساسیت راه های هوایی گفته می شود.

وی ادامه داد:این حساسیت منجر به تنگی راه های هوایی می شود و این تنگی با درمان و خود بخود قابل برگشت است؛ این حالت را آسم می گویند.

آسم یک نوع آلرژی است؛ یعنی یکی از اعضای خانواده آلرژی، آسم است.

این فوق تخصص ریه یادآور شد: آلرژی یا حساسیت یک فرم کلی است؛مثلا فردی ممکن است در چشم دچار حساسیت باشد یا در بینی،پوست و نقاط دیگر بدن دچار حساسیت باشد.

اگر این آلرژی در ریه باشد می گوییم فرد آسم دارد.

موسوی در خصوص اثر آلودگی هوا بر بیماران آسمی ، اضافه کرد:خوشبختانه اکنون به دلیل اینکه مردم از ماسک استفاده می کنند این موضوع روی بروز آلرژی و آسم تاثیر می گذارد.

وی متذکر شد:در این مدت حملات آسم را کمتر داشتیم؛برای اینکه افراد ماسک استفاده کردند و این مانع ورود هوای آلوده شده است؛بنابراین تشدید حملات آسم را کمتر داشتیم.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: بنابراین یکی از کارهای خوب استفاده از ماسک و کار موثر دیگر جلوگیری از آلودگی داخل منزل است؛ یعنی باید از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «آسم» درمان پذیر است؟

آیا «آسم» درمان پذیر است؟