مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-04پزشكي

مکمل ویتامین D در درمان علائم دردناک روده تحریک پذیر بی تاثیر است


نتایج یک مطالعه جدید از دانشگاه شفیلد انگلستان نشان می دهد که مکمل های ویتامین D درمان موثری برای تسکین علائم دردناک سندرم روده تحریک پذیر نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیکال اکسپرس، محققان آزمایشاتی را روی شرکت کنندگانی که از بیماری مزمن دستگاه گوارش رنج می برند انجام دادند تا ارزیابی کنند که آیا ویتامین D از شدت علائم آنها می کاهد و موجب بهبود کیفیت زندگی آنها می شود یا خیر.

نتایج این مطالعه نشان داد که با وجود بهبود وضعیت ویتامین D در شرکت کنندگان در پاسخ به مکمل خوراکی ویتامین D3 در یک آزمایش 12 هفته ای، هیچ تفاوتی در شدت علائم بیماری روده تحریک پذیر در آنها مشاهده نشد و همزمان هیچ تغییری در کیفیت زندگی شرکت کنندگان گزارش نشد.

بیماری روده تحریک پذیر یک اختلال عملکردی شایع روده است که باعث علائمی مانند گرفتگی معده، نفخ، اسهال و یبوست می شود.

برای برخی افراد، علائم ظاهر شده و سپس از بین می روند، اما برای برخی دیگر می تواند به شدت بر کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد.

این مطالعه همچنین مشخص کرد که اگرچه مکمل های ویتامین D علائم روده تحریک پذیر را کاهش نمی دهد، اما کمبود ویتامین D در بین این گروه از بیماران گسترده است، که به طور بالقوه منجر به افزایش خطر ابتلاء به شکستگی و پوکی استخوان در دراز مدت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکمل ویتامین D در درمان علائم دردناک روده تحریک پذیر بی تاثیر است

مکمل ویتامین D در درمان علائم دردناک روده تحریک پذیر بی تاثیر است