مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 04:502021-08-04پزشكي

ترکیب موجود در میوه ها از بیماری پارکینسون پیشگیری می کند


به گفته محققان، ترکیب موجود در میوه ها ممکن است دارای پتانسیل پیشگیری و درمان بیماری پارکینسون باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز آمریکا پی بردند ترکیب فارنزول که به طور طبیعی در گیاهان دارویی و انواع توت ها و سایر میوه ها یافت می شود، از آسیب مغزی مرتبط با بیماری پارکینسون در مطالعات آزمایشگاهی جلوگیری کرده و آن را معکوس می کند.

این ترکیب که در طعم دهنده ها و عطر سازی استفاده می شود، می تواند با از کار انداختن PARIS، پروتیین کلیدی دخیل در پیشرفت بیماری، از از دست دادن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین در مغز موش جلوگیری کند.

از دست دادن چنین نورونی بر حرکت و شناخت تأثیر می گذارد و منجر به علائم بیماری پارکینسون مانند رعشه، سفتی عضلات، گیجی و زوال عقل می شود.

به گفته محققان، توانایی فارنزول در مسدود کردن PARIS می تواند منجر به توسعه اقدامات جدید درمانی برای بیماری پارکینسون شود که به طور خاص این پروتیین را هدف قرار می دهد.

تد داوسون ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: آزمایشات ما نشان داد که فارنزول هم به طور قابل توجهی از از دست دادن نورون های دوپامین جلوگیری می کند و هم نقایص رفتاری را در موش ها برطرف می کند و این نشان دهنده استفاده از آن به عنوان یک داروی بالقوه برای جلوگیری از بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب موجود در میوه ها از بیماری پارکینسون پیشگیری می کند

ترکیب موجود در میوه ها از بیماری پارکینسون پیشگیری می کند