مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 04:202021-08-04اجتماعي

کارآفرینی در مناطق حاشیه نشین اردبیل/ گُلی که در حاشیه رویید


خبرگزاری فارس - اردبیلرحیمه شاکر: قالی بافی هنر دیرین مردم اردبیل که در این سال ها کسب رزق و روزی بهانه ای شده برای استقبال دوباره از این هنر در میان بانوان و دختران اردبیلی و گره تار و پود در نان عامل اصلی رونق دوباره این صنعت و زنده شدن یادگار مادرهای این سرزمین باشد.

بر همین اساس گفت وگو کردیم با گُلی مردانه بانوی فداکاری که با راه اندازی کارگاه های قالی بافی در مناطق حاشیه نشین اردبیل و آموزش رایگان و ترویج هنر قالی بافی در بین زنان و دختران این مناطق تلاش کرده تا در کسب روزی حلال ساکنان مناطق محروم اردبیل نقشی ایفا کند.

فارس: خانم مردانه کار قالی بافی را از کجا و چگونه شروع کردید؟ مردانه: تاریخ آشنایی من با قالی بافی به اتمام تحصیلات دانشگاهی و عدم کسب نتیجه از آزمون های استخدامی برمی گردد که به همراه همسرم در دوره های آموزش قالی بافی در کارگاه های آموزش صنایع دستی استان برای یادگیری این هنر حضور پیدا کردم و اولین کار ما نیز با بافت یک تابلو فرش کوچک در منزل آغاز شد.

با اضافه شدن هر گره و رجی که به این تابلو، ذوق و علاقه ما به این کار بیشتر و سبب ادامه کار شد که با گذشت زمان این علاقه و ذوق ورود ما به حوزه قالی و قالی بافی را رقم زد و در طی این سال ها که با فراز و فرودهای بسیاری نیز همراه بود، آشنایی با انواع نخ ها، انواع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی در مناطق حاشیه نشین اردبیل/ گُلی که در حاشیه رویید

کارآفرینی در مناطق حاشیه نشین اردبیل/ گُلی که در حاشیه رویید