مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 03:152021-08-03فرهنگي

افتخارآفرینی هنرمندان سمیرمی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در استان اصفهان دو نشان برتر صنایع دستی در بخش تندیس ملی همای زرین و اثر خلاق توسط هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمیرم در رشته گلیم کسب شد.

- سعید سلیمانیان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با شرکت بیش از 3 هزار علاقه مند از سراسر کشور و بیش از 6 هزار اثر در استان اصفهان  برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم افزود: 7 نفر از هنرمندان برجسته صنایع دستی شهرستان سمیرم با آثار نفیس در رشته بافته های داری (گلیم) شرکت و آثار آن ها مورد ارزیابی داوران و اساتید حاضر در جشنواره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ابتدا در بخش اول جشنواره آثار شود و اثر ارزشمند هدی آذرکیان در بخش تندیس ملی همای زرین و اثر ارزشمند زینب خانبازی در بخش همای زرین آثار خلاق  برگزیده و افتخاری بزرگ در حوزه صنایع دستی برای استان و شهرستان و گامی مؤثر در راستای توسعه این حوزه برداشته شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم بیان کرد: این افتخارآفرینی حاصل تلاش های شبانه روزی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی، راهنمایی، همراهی و  همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتخارآفرینی هنرمندان سمیرمی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران

افتخارآفرینی هنرمندان سمیرمی در نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران