مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-03سياسي

وقایع تاریخی اسلام نباید در حد یک داستان باقی بمانند


وقایع تاریخی و درس آموز اسلام نباید در  حد یک داستان باقی بمانند بلکه نکات کاربردی آنها باید وارد متن زندگی مردم شود.

- ایسنا/همدان امام جمعه تویسرکان گفت: وقایع تاریخی و درس آموز اسلام نباید در  حد یک داستان باقی بمانند بلکه نکات کاربردی آنها باید وارد متن زندگی مردم شود.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن روز واقعه تاریخی و عظیم مباهله ، اظهار کرد: وقایع عبرت آموز و سرشار از نکته های معرفتی در اسلام برای قصه گویی صرف نیست بلکه باید ارزش های فکری و عملی آنها در جامعه پیاده شود.

وی با بیان اینکه برخی از ما امروز دچار روزمرگی و شعارزدگی در مناسبت های اسلامی مانند روز مباهله شده ایم و بخش قابل توجهی از مردم از حقایق و نکات این گونه مناسبت ها بی خبر مانده اند، تصریح کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی جهان اسلام در برخی زمینه ها، نگاه شعاری به مناسبت ها و ارزش های اسلامی است در حالی که اگر این وقایع به صورت عملی احیا شوند شاهد رشد و بالندگی خواهیم بود.

وی با تأکید بر لزوم مطالعه تاریخ اسلام و به ویژه سیره عملی پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(علیهم اسلام)، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اسلام برای اداره همه جانبه جوامع بشری برنامه های دقیق و جامع دارد و منحصر به برگزاری آیین های بزرگداشت میلاد و شهادت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقایع تاریخی اسلام نباید در حد یک داستان باقی بمانند

وقایع تاریخی اسلام نباید در حد یک داستان باقی بمانند