مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-03اقتصادي

بانک بذر در پارس آباد راه اندازی می شود


فرماندار شهرستان پارس آباد از راه اندازی بانک بذر در شهرستان پارس آباد به عنوان قطب تولید بذور کشور خبر داد.

- ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان پارس آباد از راه اندازی بانک بذر در شهرستان پارس آباد به عنوان قطب تولید بذور کشور خبر داد.

ابراهیم امامی 13 مرداد ماه در جریان بازدید از طرح توسعه اراضی کشت دانه های روغنی در پارس آباد اظهار کرد: در سال های اخیر و با توسعه کشت انواع دانه های روغنی در شهرستان پارس آباد شرایط مناسبی برای تولید و فرآوری این محصولات به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان تولید کلزا، گلرنگ و همچنین کنجد و سویا به عنوان دانه های روغنی ارزشمند به همت کشاورزان در حال انجام است که عملیات برداشت گلرنگ از 250 هکتار از اراضی این منطقه آغاز شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد میزان تولید گلرنگ را در این شهرستان بیش از 50 هزار تن اعلام کرد و گفت: این دانه ارزشمند در کارخانه های روغن کشی مورد استفاده قرار گرفته و کشورمان را می تواند در مسیر خوداتکایی تولید روغن و محصولات فرآوری شده در این بخش قرار دهد.

امامی افزود: در شهرستان پارس آباد تولید بیش از 22 محصول ارزشمند کشاورزی در حال انجام است و این شهرستان به ویژه کشت و صنعت پارس به عنوان قطب تولید بذور معرفی شده و به زودی بانک بذر در این منطقه راه اندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک بذر در پارس آباد راه اندازی می شود

بانک بذر در پارس آباد راه اندازی می شود