مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 18:352021-08-03سياسي

قدیمی ترین تصویر از پیامبر(ص) و مباهله کجاست + تصاویر


5 تصویر از رویدادهای زندگی پیامبر(ص) در کتاب «آثار الباقیه» موجود است که احتمالاً قدیمی ترین تصاویر شناخته شده از حضرت محمد(ص) هستند.

-   خبرگزاری فارس ـ گروه هنر: مباهله در لغت به معنای برداشتن قیود است و در اصطلاح یکدیگر را نفرین کردن معنی می دهد.

در بیست و چهارمین روز از ذی الحجه سال دهم هجری، حضرت محمد(ص) که در مناظره بر مسیحیان نجران پیروز شده بود اما آن ها ایمان نیاورده بودند، آن ها را به مباهله فراخوند.

پیامبر(ص)، اهل بیت خود یعنی علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام را به میعادگاه مباهله برد، اما بزرگ مسیحیان وقتی این صحنه را دید، ،بر حقانیت پیامبر آگاه شد و از مباهله خودداری کرد و با پرداخت جزیه، بر آیین خود باقی ماند.

آیه 61 سوره آل عمران فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ هم مؤید این موضوع است: بنابراین، پس از فرارسیدن علم [وحی] به تو، هر کس درباره او [حضرت عیسی]، با تو به چالش برخیزد، به او بگو: بیایید تا فرزندانمان و فرزندانتان، و زنانمان و زنانتان، و جان هایمان و جان هایتان را فراخوانیم، آنگاه (به درگاه خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین تصویر از پیامبر(ص) و مباهله کجاست + تصاویر

قدیمی ترین تصویر از پیامبر(ص) و مباهله کجاست + تصاویر