مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:252021-08-03اقتصادي

از نقش برق در کمبود سیمان تا معضل عرضه سیمان در بورس


با قطعی برق چرخ برخی از صنایع علی الخصوص صنایع تولید سیمان و فولاد از حرکت ایستاد و توقف تولید در این صنایع، کشور را در تأمین سیمان و به دنبال آن بسیاری از ساخت و سازها با مشکل مواجه کرد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ کمبود برق در تابستان امسال نه تنها خانه ها را خاموش کرد، بلکه بسیاری از ساخت و ساز خانه ها را متوقف و اجرای پروژه های عمرانی را نیز به تعطیلی کشاند.

شاید با قطعی برق اهمیت نقش این انرژی در چرخش چرخ های صنعت، بیش از پیش نمایان شد؛ به ویژه این روزها که به واسطه قطعی برق چرخ برخی از صنایع علی الخصوص صنایع تولید سیمان و فولاد از حرکت ایستاد و توقف تولید در این صنایع، کشور را در تأمین سیمان و به دنبال آن بسیاری از ساخت و سازها با مشکل مواجه کرد، به طوری که هم اکنون کمبود سیمان ساخت و سازهای عمرانی در شهر اراک را به اغما برد تا استانی که خود تولیدکننده بیش از 11 هزار تن سیمان در روز است، با چالش مواد اولیه پروژه های عمرانی مواجه شود.

بی تدبیری دولت در تأمین برق نه تنها کشور را در تأمین برق پایدار با چالش مواجه کرده، بلکه باعث شده تا روند ساخت مسکن و همچنین اجرای پروژه های عمرانی با رکود همراه شود.

کاهش ساخت و ساز مسکن با افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از مشاورین املاک در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک می گوید: با افزایش بی سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نقش برق در کمبود سیمان تا معضل عرضه سیمان در بورس

از نقش برق در کمبود سیمان تا معضل عرضه سیمان در بورس