مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 08:402021-08-03سياسي

«حاج حسن افلاکیان» پیرغلام حسینی آسمانی شد


حاج حسن افلاکیان معروف به حسن ذاکر پیرغلام آستان اباعبدالله(ع) پس از عمری خدمت در دستگاه اهل بیت(ع) در سن 87 سالگی روی در نقاب کشید و در سجاده عشق به دیدار یار شتافت.

- خبرگزاری فارس_همدان؛ حاج حسن افلاکیان معروف به حاج حسن ذاکر پیرغلام آستان اباعبدالله(ع) پس از عمری خدمت در دستگاه اهل بیت(ع) در سن 87 سالگی روی در نقاب خاک کشید و در سجاده عشق به دیدار یار شتافت.

  او متولد 1313 شمسی در همدان بود و از 15 سالگی مداحی در خانه اهل بیت(ع) را آغاز می کند و روزگاری صدایش خانه به خانه، حسینیه به حسینیه عرش را می لرزاند، مهمان منبر روضه اش مادر پهلوشکسته بود و زیارت عاشورای هفتگی اش که دیگر هیچ، انگار جان تازه ای بر کالبد آدمیان می دمید و سفری به همان سرزمین عشاق بود.

  او اربعین سال 42 در سفر به کربلای معلی در تل زینبیه از خداوند طلب کمک می کند تا پرچم خانم زینب(س) را به اهتزاز درآورد، انگیزه ای که درست پس از بازگشت از آن سفر روحانی به تاسیس هیات حسینیه زینبیه در همدان ختم می شود.

حاج حسن مدتی در اثر کهولت سن چیز زیادی به یاد نداشت، عطای مادیات و حساب و کتاب را به لقایش بخشیده و تمام هوش و حواسش پی همان لبان تشنه و بیرق سیاه بود و اشعار حسینی در خاطرش خوش نشسته و با عشق برای سیدالشهدا اشک می ریخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حاج حسن افلاکیان» پیرغلام حسینی آسمانی شد

«حاج حسن افلاکیان» پیرغلام حسینی آسمانی شد