مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:352021-08-03فناوري

چگونه هنگام معامله آنلاین کلاهمان را سفت بچسبیم؟


یک آگهی که به تازگی در سطح اینترنت منتشر شده نمونه ای بامزه از کلاهبرداری های اینترنتی است؛ شخصی یک شی نامشخص که فقط چند پایه آن در عکس هویداست را برای فروش آگهی کرده و در جواب خریدار احتمالی که پرسیده این چیست؟ با صداقت تمام گفته: نمی دانم، از شهرداری دزدیده ام.

همچنین به تازگی افشا شده که یک کاربر تقریبا شناخته شده توییتر کلاهبردار بوده است؛ نه به این شکل که مستقیما دزدی کند بلکه با استفاده از سالها توییت زدن در نقش یک انسان دیگر و جلب اعتماد دنبال کنندگانش و سپس نوشتن توییت هایی مبتنی بر رجوع به یک فالگیر معتبر و نتیجه گرفتن از فال های او، دیگران را ترغیب به مراجعه به فالگیر مربوطه می کرده.

کاربران و دنبال کنندگان هم در پی نشانی و شماره کارت فالگیر کار درست و دست آخر روشن شده که فالگیر خیالی شخص توییت زننده مشهور است و پولها را به حساب خودش واریز می کرده است.

اینها نمونه ساده و دم دستی سواستفاده از اعتماد کاربران در پلتفرم های اینترنتی است؛ کلاهبرداران حرفه ای از روش های پیچیده و متنوع تری بهره می جویند که در این گزارش به برخی از آنها نگاهی می افکنیم.

کلاهبرداری و فریب مخاطب همزاد خرید و فروش بوده است اما تا وقتی معاملات به شیوه سنتی انجام می شد دزدی و کلاهبرداری هم به همان شیوه های سنتی و ساده تر صورت می گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه هنگام معامله آنلاین کلاهمان را سفت بچسبیم؟

چگونه هنگام معامله آنلاین کلاهمان را سفت بچسبیم؟