مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:302021-08-03اقتصادي

دیده بانی ملخ صحرایی در اراضی سیستان و بلوچستان ادامه دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از دیده بانی و رصد آفت ملخ صحرایی در سطحی بیش از 5 میلیون و 500 هکتار از اراضی این استان خبر داد.

- ، اظهار داشت: دیده بانی ملخ صحرایی از آبان ماه سال گذشته تاکنون در سطحی بیش از 5 میلیون و 500 هکتار از مراتع استان سیستان و بلوچستان انجام و خوشبختانه تاکنون موردی از هجوم این آفت مشاهده نشده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ملخ صحرایی یکی از مضرترین آفات کشاورزی است که در سال 97 از کانون اصلی خود در آفریقا و حاشیه خلیج فارس به مناطقی از خاورمیانه ازجمله کشور ایران واستان سیستان و بلوچستان مهاجرت کرده است.

وی گفت: چون این حشره جز آفات عمومی بوده و مبارزه با آن طبق قانون برعهده دولت است سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات و همکاری مقامات ملی و استانی از نیمه دوم اسفندماه سال 97 تا 13 تیرماه سال 98 در سطحی بالغ بر 211 هزار و 500 هکتار با این آفت مبارزه شیمیایی کرد که خوشبختانه خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نشد.

نیکبخت از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دستجات ملخ، مراتب را سریعاً به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند تا بلافاصله اقدامات لازم برای شناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بانی ملخ صحرایی در اراضی سیستان و بلوچستان ادامه دارد

دیده بانی ملخ صحرایی در اراضی سیستان و بلوچستان ادامه دارد