مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-03سياسي

99 کانون عشایری در استان ایلام فعال است


مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: در حال حاضر 99 کانون عشایری در استان ایلام فعال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرشاد یاسمی صبح امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیریت چرای دام عشایر در مراتع قشلاقی استان ایلام اظهار کرد: در 99 کانون عشایری برای استقرار عشایر کوچرو در این استان وجود دارد که دارای منابع، امکانات و استعدادهای لازم برای ایجاد اشتغال و اسکان هستند.

وی، مهم ترین مطالبه عشایر را نیازسنجی و شناسایی قابلیت های آنها دانست و یادآور شد: اساس و زیربنای مطالعات جامعه عشایری، بررسی و شناخت نیازمندی ها و قابلیت های آنان است.

مدیرکل امور عشایری ایلام مهم ترین فعالیت جاری و مهم در راستای حمایت از جامعه عشایر استان را تامین سوخت های فسیلی ذکر کرد و گفت: علاوه بر تامین سوخت در فصل زمستان و قشلاق، جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع، توزیع کپسول گاز به صورت سبدی و توزیع پنل های خورشیدی بین عشایر کم برخوردار از اقدامات انجام شده است.

یاسمی اضافه کرد: تامین آب شرب، نگهداری و مرمت راه های عشایری، بهسازی چشمه ها و قنوات و نیز تهیه علوفه عشایر در حین کوچ از دیگر فعالیت ها در راستای حمایت از عشایر است.

وی به همکاری دستگاه های اجرایی برای حمایت از عشایر استان اشاره کرد و یادآور شد: هر ساله جلسه شورای عشایر به ریاست استاندار برگزار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99 کانون عشایری در استان ایلام فعال است

99 کانون عشایری در استان ایلام فعال است