مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 05:502021-08-03اقتصادي

تصمیم برای ممنوعیت یا واردات برنج بزودی نهایی می شود


کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی به زودی درباره اجرای قانون ممنوعیت برنج در چهار ماه از سال جاری تصمیم گیری می کند.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی امسال و واقعیت های موجود، درباره اجرای ممنوعیت واردات برنج که هر سال در چهار ماه از سال از ابتدای مرداد تا آبان به منظور حمایت از تولید داخلی انجام می شد، تصمیم گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

ابراهیم زارع افزود: کارگروه تنظیم بازار کشور در خردادماه امسال به علت خشکسالی، ممنوعیت واردات برنج را لغو کرد و در آن زمان وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع مخالفت کرده بود.

وی با اشاره به نامه معاون اول رییس جمهوری در 9 مردادماه و اعلام بازگشت وظایف مرتبط با کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی در قالب قانون تمرکز وظایف کشاورزی، اظهار داشت: با بازگشت وظایف مرتبط به کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، در مورد موضوع ممنوعیت واردات برنج در مدت یاد شده، جلسه کارشناسی برگزار و نتیجه آن این چهارشنبه در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مطرح و بررسی خواهد شد.

زارع ادامه داد: با توجه به پیش بینی کاهش تولید برنج به علت خشکسالی، نمی خواهیم کشور دچار تنش شود و از سوی دیگر نمی خواهیم تولید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم برای ممنوعیت یا واردات برنج بزودی نهایی می شود

تصمیم برای ممنوعیت یا واردات برنج بزودی نهایی می شود