مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 05:102021-08-03اقتصادي

برآورد خسارت 35 درصدی شالیزارهای گیلان در پی بارندگی های اخیر


بیمه کشاورزی گیلان میزان خسارت های شالیزارهای استان ناشی از ورس در پی بارندگی های اخیر را طبق برآوردهای اولیه حدود 35 درصد در مراحل مختلف شیری، - طی هفته اخیر بارش های باران در گیلان علیرغم اینکه بخش عمده ای از اراضی شالی کاری استان تنش آبی را تحمل می کرد، وارد غرق آبی شد و در برخی از نقاط استان سیلاب های قابل توجه به راه افتاد که در کنار ایجاد مخاطرات عمرانی، آسیب جدیدی به حوزه کشاورزی نیز زد.

بارش های باران شدید و توأمان با وزش بادهای تند در این مقطع از رشد برنج و دوران باردهی آن موجب ورس در اراضی شالی کاری شد و به گفته خبرنگاران فارس در برخی از مناطق، بارش ها خسارت های سنگینی را به برنج کاران وارد کرد.

هزینه های بالای داشت و کاشت، کاهش اراضی سطح کشت، افزایش قیمت نهاده ها از یک سو و قاعدتاً افزایش هزینه های برداشت شلتوک در اراضی از سوی دیگر موجب شده تا ورس پیش آمده نیز نگرانی های شالی کاران گیلانی را دوچندان کند.

البته با هشدارهای هواشناسی و به تبع آن برنامه ریزی و ساماندهی های اولیه بررسی خسارت متشکل از کارشناسان بانک کشاورزی، جهاد کشاورزی، نمایندگی بیمه، ارزیاب خسارت و ناظر مقیم ) اقدام کنند.

البته بیمه گذاران خسارت دیده با توجه به شرایط کرونایی می تواند به سه روش -تماس تلفنی با شماره تلفن ثابت و همراه مدیرعامل نمایند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد خسارت 35 درصدی شالیزارهای گیلان در پی بارندگی های اخیر

برآورد خسارت 35 درصدی شالیزارهای گیلان در پی بارندگی های اخیر