مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 08:102021-08-02سياسي

حفظ جان مردم بر عزاداری حضوری اولویت دارد


استاد دانشگاه مفید تاکید دارد که در تعارض و تزاحم بین حفظ جان انسان به خاطر کرونا و برگزاری مراسم عزاداری حضوری، اولویت با حفظ جان مردم است زیرا عزاداری مستحب مؤکد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی، استاد دانشگاه مفید در گفت وگو با ایکنا در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که همه کشور درگیر بیماری کروناست و روزانه صدها نفر جان خود را از دست می دهند و در تعارض بین عزاداری حضوری محرم و حفظ جان مردم کدام مقدم است، گفت: از نظر دین، حفظ جان واجب است و در این تردیدی نداریم ولی شعائر مذهبی مانند عزاداری در ایام محرم، مستحب مؤکد است و فلسفه عزاداری هم ترویج و حفظ ارزش های دینی در جامعه است.

وی افزود: یکی از ارزش های مورد تایید قرآن، حفظ جان انسان هاست به گونه ای که آیه شریفه 32 مائده فرموده است: .

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَلِکَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ؛ یعنی ارزش احیای جان اینقدر مهم است.

یوسفی افزود: بنابراین در تعارض و تزاحم بین حفظ جان انسان به خاطر کرونا و برپایی مراسم عزاداری، اولویت با حفظ جان مردم است؛ البته اگر بتوان این مراسم را با رعایت دستورات بهداشتی مانند فاصله گذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ جان مردم بر عزاداری حضوری اولویت دارد

حفظ جان مردم بر عزاداری حضوری اولویت دارد