مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 07:452021-08-02فرهنگي

ثبت آب انبار سنگان رشتخوار در فهرست آثار ملی ایران


مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آب انبار سنگان  شهرستان رشتخوار به شماره 33353 و در تاریخ 13 اسفند 1399 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آب انبار سنگان  شهرستان رشتخوار به شماره 33353 و در تاریخ 13 اسفند 1399 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

محمود طغرایی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: روستای سنگان از توابع دهستان آستانه و در 23 کیلومتری شمال غرب رشتخوار و در مرکز ارگ سنگان قرار گرفته است.

وی در مورد تاریخچه و وجه تسمیه این اثر افزود: با توجه به سبک معماری، شواهد و قراین تاریخی احتمالاً این بنای تاریخی در دوره صفویه بنا شده و با توجه به قرار گرفتن آب انبار در مرکز ارگ سنگان، این آب انبار به آب انبار ارگ یا آب انبار سنگان معروف است.

مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص سوابق پژوهشی اثر از جمله شناسایی، بررسی، گمانه زنی و حفاری اثر بیان کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده در زمستان 1390 از سوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، شهرستان رشتخوار مورد بررسی باستان شناختی و سپس مورد شناسایی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت آب انبار سنگان رشتخوار در فهرست آثار ملی ایران

ثبت آب انبار سنگان رشتخوار در فهرست آثار ملی ایران