مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 05:202021-08-02اقتصادي

کمبود گوشت مرغ در لرستان/ خروج مرغ به استان های همجوار و تهران


استاندار لرستان با اشاره به کمبود گوشت مرغ در این استان گفت: به دلیل اینکه در استان های همجوار و تهران کنترل قیمت وجود ندارد بخشی از مرغ لرستان به سمت این استان ها خارج می شود.

- ، سید موسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان با تاکید بر ضرورت نظارت بر توزیع و کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر به دلایل مختلف از زنجیره اول یعنی توزیع نهاده های دامی، وضعیت جوجه ریزی، کیفیت جوجه، شرایط آب و هوایی، فصل گرما و همه این عوامل با هم باعث شده که در کل کشور کمبود مرغ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان لرستان از نظر تولید، وضع بهتری نسبت به کشور داریم، گفت: در استان لرستان روزانه 190 تن مرغ تولید می شود و این در حالی است که مصرف روزانه استان 140 تن است اما به دلیل آن که در استان های همجوار و تهران کنترل قیمت نداریم بخشی از این مرغ ممکن است از استان خارج شود.

استاندار لرستان افزود: در جلسه امروز بر جلوگیری از خروج مرغ از استان و نظارت بیشتر بر مرغداری ها و کشتارگاه ها تاکید شد تا حتی الامکان از خروج مرغ از سیستم پیشگیری شود.

خادمی در ادامه با اشاره به طراحی سامانه توزیع و کنترل مرغ به این صورت که اگر مرغی در استان کشتار شود در داخل استان به مصرف برسد از مردم خواست که در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود گوشت مرغ در لرستان/ خروج مرغ به استان های همجوار و تهران

کمبود گوشت مرغ در لرستان/ خروج مرغ به استان های همجوار و تهران