مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 04:252021-08-02بين الملل

نوسازی یک پاسگاه مرزی در تاجیکستان با کمک 570 هزار دلاری آمریکا


سفارت آمریکا یکی از پاسگاه های مرزی واقع در استان ختلان تاجیکستان را با مبلغ 570 هزار دلار تعمیر و در اختیار نیروهای مرزبانی این کشور قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت آمریکا از تعمیر یک پاسگاه مرزی نیروهای مرزی تاجیکستان با حمایت مالی این کشور خبر داد.

در مراسم تحویل پاسگاه مرزی مذکور واقع در منطقه شهرطوس استان ختلان جان گینکل کاردار سفارت آمریکا و رجب سعادت زاده معاون فرمانده نیروهای مرزی تاجیکستان شرکت کردند.

این پاسگاه مرزی که با مبلغ 570 هزار دلار تعمیر و بازسازی شده است، به نیروهای مرزی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان فرصت های بیشتری را برای نظارت و گشت زنی مرز با افغانستان فراهم می کند.

تاسیسات مذکور توانایی نیروهای مرزی تاجیک را برای ردیابی و سرکوب تخلفات غیرقانونی مرز (تقریبا در فاصله 15-20 کیلومتر) و مقابله با تهدیدات فراملی، از جمله قاچاق مواد مخدر، افراط گرایی به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

در این گزارش آمده است که آمریکا همچنان متعهد به همکاری با تاجیکستان برای حمایت از استقلال، امنیت و نقش آن در حفظ صلح و رفاه بلند مدت در افغانستان است.

آمریکا طی 30 سال همکاری با تاجیکستان از طریق برنامه های که از بخش خصوصی، کشاورزی، بهداشت، آموزش، نهادهای دموکراتیک و امنیت حمایت می کنند، به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسازی یک پاسگاه مرزی در تاجیکستان با کمک 570 هزار دلاری آمریکا

نوسازی یک پاسگاه مرزی در تاجیکستان با کمک 570 هزار دلاری آمریکا