مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 03:352021-08-02اقتصادي

آمادگی صادرات بذرهای هیبرید ایرانی/ تولید بذر 3 گونه مهم


رییس جهاددانشگاهی از به پایان رسیدن تولید بذرهای هیبرید 3 گونه از صیفی جات خبر داد و گفت: قرار است این بذرها در موسسه بذر و نهال به ثبت برسند.

- در خصوص بذرهای هیبرید که توسط محققان جهاددانشگاهی با دانش بومی به تولید رسیده است، گفت:این محققان توانستند با ژنوتیپ های ایرانی تولید بذرهای هیبرید خیار و کاهو را به پایان برسانند که اکنون آماده فروش به کشاورزان و صادرات است.

رییس جهاددانشگاهی در خصوص سایر بذرهای هیبرید گفت: از سوی دیگر، بذر هیبرید فلفل نیز مهرماه به پایان می رسد و آماده ثبت شدن در موسسه بذر و نهال است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات محققان جهاد تولید بذر گوجه است که با توجه به زیاد بودن بذرهای آن تا پایان سال به اتمام می رسد.

طیبی با بیان اینکه این بذرها قابل ارائه به کشاورزان هستند، گفت: ترکیه علاقمند به همکاری در زمینه تولید بذرهای هیبرید با ایران بوده که قرار است علاوه بر همکاری فناورانه، بذرهایی به آنها بفروشیم.

رییس جهاددانشگاهی افزود: در حال حاضر این بذرهای هیبرید به گونه های مختلف از سایر کشورها وارد کشور می شوند که تولید آن توسط محققان خودمان می تواند از خروج ارز جلوگیری کند.

وی افزود: با پایان یافتن تولید و تحقیقات این بذرها و فروش آنها به کشاورزان، سراغ بذرهای دیگری می رویم اما قصد داریم اولویت تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی صادرات بذرهای هیبرید ایرانی/ تولید بذر 3 گونه مهم

آمادگی صادرات بذرهای هیبرید ایرانی/ تولید بذر 3 گونه مهم