مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 02:152021-08-01پزشكي

ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد/ ثبت رکورد 377 بستری روزانه در گیلان


معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا حتی کرونای دلتا دارد، گفت: هر روز افراد زیادی برای اولین بار به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان و مراکز سرپایی می شوند.

- ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا حتی کرونای دلتا دارد، گفت: هر روز افراد زیادی برای اولین بار به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان و مراکز سرپایی می شوند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا میزان استفاده از ماسک در استان گیلان کم است؟ ، اظهار کرد: متاسفانه سه گروه از مردم از زدن ماسک امتناع می کنند که چندین علت عمده دارد.

وی گروه اول را شامل افرادی دانست که قبلا به کرونا مبتلا شده و سپس بهبود پیدا کرده اند و افزود: این افراد تصور می کند که دیگر بیماری نمی گیرند و در مقابل کرونا مقاوم هستند لذا ماسک نمی زنند، اما این تصور نادرست است و امکان ابتلای چندین باره به کرونا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه گروه دوم افراد مبتلا نشده به کرونا هستند، گفت: متاسفانه افرادی که طی یک سال و نیم گذشته کرونا نگرفته اند، احساس می کنند که کرونا دیگر سراغ آنان نمی رود، در حالی که چنین نیست و هر روز افراد زیادی برای اولین با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد/ ثبت رکورد 377 بستری روزانه در گیلان

ماسک بیشترین اثر را در پیشگیری از کرونا دارد/ ثبت رکورد 377 بستری روزانه در گیلان