مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 02:102021-08-01اجتماعي

مرگ بی صدای حیات وحش در سایه خشکسالی


رودهای عظیم و چشمه هایی که هیچگاه گمان خشک شدن آن ها در فکر کسی نمی گنجید دیگر آبی برای سیر کردن گیاهان و حیوانات ندارند؛ خشکسالی قاتلی است که بی رحمانه موجودات زنده را یکی پس از دیگری به کام مرگ می کشاند.

- اکنون که به اواسط تابستان نزدیک می شویم تاثیرات خشکسالی بیشتر نمایان می شود اما شاید کمتر در رسانه ها شاهد آن بودیم تصویری از فشار کم آبی بر حیات وحش منتشر شده باشد البته در ذهن بسیاری شاید تصاویر گله های گاومیش که در اندک آب باقی مانده از هورالعظیم به خود میلولیدند و یا ماهی های رودخانه شهر سنندج که دیگر رقصی در آب نمی کنند تداعی شود که تفاوت زیادی با اصل ماجرا ندارد.

حیات همه موجودات زنده اعم از نباتات و جانوران به وجود آب بستگی دارد، و بی تردید خشکسالی تاثیر مستقیمی بر تمامی اکوسیستم ها از جمله زیستگاه ها و حیات وحش در مناطق تحت تاثیر خواهد گذاشت و با توجه به قرار گرفتن ایران و به تبع آن استان کردستان در تنش آبی سال جاری که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده باید منتظر عواقب کوتاه مدت و بلند مدت این واقعه ناگوار باشیم.

آبزیان اولین قربانی خشکسالی شهاب محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد که خشکسالی در گام اول با اثر گذاری در جوانه زنی و رشد گونه های گیاهی مرتعی و جنگلی که اولین حلقه زنجیره غذایی را تشکیل می دهند، باع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ بی صدای حیات وحش در سایه خشکسالی

مرگ بی صدای حیات وحش در سایه خشکسالی