مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 17:302021-08-01فرهنگي

مرمت قدیمی ترین چرم های کشف شده در ایران


پیکر سه مرد در زمستان سال 1372 هنگام معدن کاری و خاکبرداری پیدا شد که برخی به شدت آسیب دیدند.

سه جسد دیگر را سال های بعد در کاوش های باستان شناسی یافتند.

- آزمایش های سال یابی کربن روی این شش مرد نمکی نشان می دهد سه تن آن ها به دوران هخامنشان و دو مرد دیگر به اواخر دوران ساسانی ربط داشته اند.

آثار چرمی به جامانده از مردان نمکی معدن چهرآباد زنجان که از قدیمی ترین اشیاء چرمی کشف شده از کاوش های باستان شناسی در ایران شناخته می شود، حفاظت، مرمت و بازیابی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نرگس افضلی پور، سرپرست پروژه حفاظت و مرمت مجموعه آثار چرمی و چوبی به دست آمده از کاوش های معدن چهرآباد زنجان، با بیان این که با توجه به ابعاد بین المللی این پروژه و اهمیت و ویژگی های اشیاء، حفاظت و مرمت این مجموعه با دقت و بر اساس نتایج مطالعات پژوهشی به روز صورت گرفت، اظهار کرد: اشیاء چرمی این مجموعه، قدیمی ترین اشیاء چرمی پیداشده از کاوش های باستان شناسی در ایران است.

او از اشیاء شاخص این مجموعه به کیسه چرمی و پوستین مربوط به دوره ساسانی و کفش های چرمی هخامنشی اشاره کرد که اقدامات حفاظتی، بازیابی شکل اصلی و آماده سازی برای ارائه در نمایشگاه های پیش رو توسط تیم اجرایی این پروژه در پژوهشکده حفاظت و مرمت آثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت قدیمی ترین چرم های کشف شده در ایران

مرمت قدیمی ترین چرم های کشف شده در ایران