مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 14:452021-08-01اقتصادي

کسری 18 هزار مگاواتی تولید برق در پنج سال آینده


مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته نیاز مصرف برق کشور در سال 1405 به حدود 78 هزار مگاوات خواهد رسید که با توجه به میزان تولید برق فعلی، - مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته نیاز مصرف برق کشور در سال 1405 به حدود 78 هزار مگاوات خواهد رسید که با توجه به میزان تولید برق فعلی، با کسری 18 هزار مگاواتی در این زمینه مواجه هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن طرزطلب در وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق؛ فرصت ها و تهدیدها به ارائه تصویری از وضعیت کنونی و آتی حوزه تولید برق کشور پرداخت و افزود: در حال حاضر کل ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور به 85 هزار و 505 مگاوات رسیده است که از این میزان حدود 69 هزار مگاوات سهم منصوبه نیروگاه های حرارتی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سایر نیروگاه های کشور (برقابی، اتمی، تولید پراکنده، تجدیدپذیر و.

) به 16 هزار و 505 مگاوات رسیده است، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت منصوبه نیروگاه های حرارتی متصل به شبکه سراسری 63 هزار و 700 و کل ظرفیت عملی نیروگاه های حرارتی و اتمی به همراه واحدهای DG در حدود 52 هزار مگاوات است.

طرزطلب ادامه داد: در حال حاضر حداکثر ظرفیت عملی نیروگاه های برقابی و تجدیدپذیر در بهترین شرایط ممکن بالغ بر 10 هزار مگاوات است؛ بر همین اساس توان تولید برق کشور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری 18 هزار مگاواتی تولید برق در پنج سال آینده

کسری 18 هزار مگاواتی تولید برق در پنج سال آینده