مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 14:002021-08-01بين الملل

عیسی کلانتری، از بحران آب تا بحران جمعیت


بر اساس تحلیل آمارها و داده های ملی و بین المللی، قویا قابل فهم است که آنچه امروز در ایران وجوددارد، بحران آب و فقر منابع آبی نیست، بلکه ناکارآمدی و سوءمدیریت منابع طبیعی و آب در صدر معضلات و بانی بحران های موجود کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، صالح قاسمی، پژوهشگر و نویسنده مجموعه کتاب جنگ جهانی جمعیت طی یادداشتی نوشت: ادعای پر سر و صدای چالش آب و ارتباطش با رشد جمعیت کشور که برای چندمین بار توسط جناب آن است.

قابل تامل و تاسف بیشتر اینکه این اظهارات غیرمستند و غیرکارشناسانه ژورنالیستی توسط افراد مسئولی پروپاگاند می شود که خود مسبب چالش آب در ایران هستند.

ضمن اینکه به نظر می‎رسد مطرح کردن پر سر و صدای چالش آب و جمعیت با هدف مقابله با سیاست‎های جمعیتی کشور و به مثابه فریاد دزد.

دزدی است که سارق حرفه‎ای در هنگام فرار برای در امان ماندن از دستگیری و محاکمه سر می دهد.

آنچه بسیار مهم است اینکه، برای نیل به هدف اتخاذ سیاست گذاری های دقیق و علمی در این عرصه، باید از ارائه هر تحلیل غلط و آدرس انحرافی به اذهان عمومی و نهادهای تصمیم ساز کشور اکیدا اجتناب نمود.

لذا هدف از این نوشتار بررسی صحت و سقم ادعاهای فوق بر اساس اطلاعات و آمارهای مستند ملی و بین المللی موجود است که در ادامه به اختصار می خوانیم؛ بر اساس تحلیل آمارها و داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عیسی کلانتری، از بحران آب تا بحران جمعیت

عیسی کلانتری، از بحران آب تا بحران جمعیت