مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 10:102021-08-01فرهنگي

آتیلا پسیانی چه زمانی نگاهش به تئاتر تغییر کرد ؟


تئاتر تجربی یک شیوه اجرا است و سبک نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ،سلسله نشست های بندباز ، تاملاتی درباره تئاتر ایران، شنبه 9 مرداد میزبان آتیلا پسیانی کارگردان و بازیگر عرصه تئاتر بود که با احسان زیورعالم کارشناس برنامه تحت موضوع میراث دار سخن گفت.

آتیلا پسیانی در ابتدای این نشست درباره آشنایی خود با تئاتر و کارگاه نمایش گفت: من در یازده سالگی نگاهم به تئاتر تغییر کرد و برایم تبدیل به مقوله ای جدی شد.

در سال 1347 به اتفاق مادرم به شیراز رفتم تا به عنوان تماشاگر در دومین جشن هنر شیراز شرکت کنم.

دو نمایش شهر قصه بیژن مفید و پژوهشی ژرف و سترگ در سنگواره های قرن بیست و پنجم زمین شناسی یا چهاردهم، بیستم فرقی نمی کند نوشته عباس نعلبندیان در آنجا تاریخ ساز شدند.

برای من در آن زمان دیدن این نمایش که تا آن زمان قابل تجربه نبود بسیار شگفت انگیز بود و محو آن شدم، چرا که با نمایش هایی که تاکنون دیده بودم بسیار متفاوت بود و به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودم.

او ادامه داد: نمایشی بود که تمام قواعد آن زمان یک تئاتر رسمی و فرمول دار که داستان گوست را می شکست و به نوعی دیگر خودش را عرضه می کرد.

پس از نمایش پژوهشی ژرف و سترگ جلسه بحث و گفتگویی در دانشگاه ادبیات شیراز برگزار شد و من به همراهی مادرم، رکن الدین خسروی، جعفر والی که مخالف نمایش بودند در آنجا ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتیلا پسیانی چه زمانی نگاهش به تئاتر تغییر کرد ؟

آتیلا پسیانی چه زمانی نگاهش به تئاتر تغییر کرد ؟