مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 10:002021-08-01فرهنگي

«راوی رموز جاودانگی، به جهان جاودانه ها پیوست»


قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت جلال ستاری پژوهشگر، مترجم و اسطوره شناس پیام تسلیتی را منتشر کرد.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، متن این پیام تسلیت بدین شرح است: راوی رموز جاودانگی، به جهان جاودانه ها پیوست.

خبر، هنوز هم درهاله ای از تاسف و پرسش و تردید، پیچیده است؛ همچون گستره ی رازآلود خودِ اسطوره و خودِ وجودی جلال ستّاری ؛ که اینک دنیایی از دانش و فرهیختگیِ در بستر ادبیات نمایشی، اساطیر و نقد فرهنگی را همراه خویش برده است.

استاد فرزانه ای که در بیش از شصت سال حیات موثر و پربار علمی و پژوهشی، پنجره های بلندی را به مدد روح ژرف نگر و پشتوانه ی مطالعاتی، به تماشای شایسته تر ایران دیرپا و هماره پویا، و روشنایی های رسیده تا کرانه های عالم انسان ها و ساحت بوده ها گشوده است.

هرچند او تا همیشه ی ایّام ایرانِ مانا، در زوایای روشن و شریف صحنه، و سطر به سطر نشسته در متون فرهنگ ایرانی، حضوری تاثیرگذار و زنده دارد امّا محرومیّت مان از دیدارش را، صمیمانه به اهالی هنرهای نمایشی کشور و همراهان بینش و منش فرزانه ی او، به ویژه پژوهنده ی ارجمند و همسر گرامی ایشان، سرکار خانم لاله تقیان، تسلیت گفته؛ آرامش و آمرزش آن وجود وزین و نازنین را از درگاه منیع حضرت حق، مسالت می گویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«راوی رموز جاودانگی، به جهان جاودانه ها پیوست»

«راوی رموز جاودانگی، به جهان جاودانه ها پیوست»