مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 09:102021-08-01پزشكي

جلوگیری از بیماری قلبی در گرو اصلاح سبک زندگی است


بیماری های قلبی عرقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در دنیا است، در ایران نیز در حدود 40 درصد از آمار مرگ میر مربوط به بیماری های قلبی عروقی می باشد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، مهمترین عوامل بوجود آورنده بیماری های قلبی عروقی عبارتند از: فشار خون بالا، افزایش چربی های خون، بیماری دیابت، اضافه وزن، چاقی، استعمال دخانیات و کم تحرکی، در این میان نقش تغذیه مناسب و داشتن تحرک بدنی در پیشگیری وکنترل این بیماری ها بسیار مهم است.

افزایش این نوع از بیماری ها ناشی از تغییرات در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مصرف دخانیات بوده که به دلیل تغییر در شیوه زندگی ناشی از شهر نشینی صنعتی شدن پدید آمده است.

امروزه مردم نسبت به گذشته بیشتر غذاهای پرکالری مصرف می کنند و رژیم غذایی پر انرژی دارند، از طرفی تحرک و فعالیت بدنی آنان نیز کمتر شده است، بنابر این یکی از مهم ترین فاکتورها برای جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی تغییر رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی ناسالم است.

دکتر آزاده نجارزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در مورد بیماری های قلبی و عروقی فاکتورهای خطری وجود دارد، عواملی که شانس ابتلا به بیماری قلبی عروقی بیشتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از بیماری قلبی در گرو اصلاح سبک زندگی است

جلوگیری از بیماری قلبی در گرو اصلاح سبک زندگی است