مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 07:502021-08-01اقتصادي

فرهنگ و اقتصاد دو عامل موثر در رشد جمعیت محسوب می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه رشد جمعیت نیاز به فرهنگ سازی در خانواده ها دارد، گفت: اقتصاد و فرهنگ دو عامل موثری در این زمینه محسوب می شود و بدون رفع مشکلات اقتصادی امکان باروری کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فاری از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جلسه کارگروه فرزند آوری و رشد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت کاهش رشد جمعیت و کهولت سن در دنیا به یک معضل تبدیل شده است و کشور ما نیز به سمت سالخوردگی پیش می رود.

وی ادامه داد: افراد سالخورده نیاز به مراقبت دارند و افزایش میزان سالخوردگی جمعیت در کشور ممکن است، مشکل ساز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: خانواده هایی که علاقه مند به بچه دار شدن هستند و با مشکلات ناباروری و هزینه های بالای درمان مواجه هستند؛ خوشبختانه در حال حاضر خدمات ناباروری مشمول بیمه شده است.

وی رشد جمعیت را نیازمند فرهنگ سازی در خانواده ها دانست و گفت: اقتصاد و فرهنگ دو عامل موثری در این زمینه محسوب می شود و بدون رفع مشکلات اقتصادی امکان باروری کم است.

مرادی خاطرنشان کرد: باید بیش از اینکه بر فرزندآوری تاکید شود شرایط را فراهم کنیم و با اهدا بسته های تشویقی به خانواده ها آن ها را تا ترغیب کنیم و همچنین با فراهم ساختن شرایط اقتصادی مناسب برای ازدواج جوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ و اقتصاد دو عامل موثر در رشد جمعیت محسوب می شود

فرهنگ و اقتصاد دو عامل موثر در رشد جمعیت محسوب می شود