مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 05:502021-08-01بين الملل

بهار عربی همان جا تمام شد که آغاز شده بود: تونس


بر دیوارنوشته غمگینی در خیابان های قاهره می خوانیم: «فردایی را که هرگز نیامد، یادتان هست؟» اشاره آن به سرنوشت بهار عربی است که زمانی وعده سرنگونی حکومت های خودکامه و متوحش حاکم بر خاورمیانه را می داد.

- "بر دیوارنوشته غمگینی در خیابان های قاهره می خوانیم: فردایی را که هرگز نیامد، یادتان هست؟ اشاره آن به سرنوشت بهار عربی است که زمانی وعده سرنگونی حکومت های خودکامه و متوحش حاکم بر خاورمیانه را می داد.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پاتریک کُبِرن، در تحلیلی برای ایندیپندنت نوشته است: در هفته جاری دیدیم که آن فردا به آینده ای دورتر موکول شد؛ کودتا، آخرین دموکراسی باقی مانده از خیزش عربی سال 2011 را کنار زد.

این رویداد در تونس صورت گرفت، همان جایی که 10 سال پیش انقلاب عربی با سبزی فروشی که خودش را آتش زد تا به مرگ حکومتی فاسد و دیکتاتور اعتراض کند، آغاز شده بود.

در روز 25 ژوییه، قیس سعید، رییس جمهوری عوام گرا و ترامپ گون تونس، نخست وزیر را اخراج کرد، مجلس را معلق کرد و خودش را دادستان کل کشور اعلام کرد.

آقای سعید هم مانند دونالد ترامپ از زمان انتخابش در سال 2019 تاکنون نمایندگان مجلس، رسانه های منتقد و نهادهای دولت را مقصر شرایط خطیر کشور دانسته.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار عربی همان جا تمام شد که آغاز شده بود: تونس

بهار عربی همان جا تمام شد که آغاز شده بود: تونس