مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-01بين الملل

ژاپن به نفر دوم سفارتش در سئول، دستور برگشت داد


یک رسانه ژاپنی گزارش داد، به دنبال تنش ها در روابط با کره جنوبی در نتیجه اظهارات جنجالی معاون سفیر ژاپن در کره جنوبی علیه رییس جمهور این کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال استفاده هیروهیسا سوما معاون سفیر توکیو در سئول از الفاظ رکیک در رابطه با رییس جمهور کره جنوبی، وزارت خارجه ژاپن به او دستور بازگشت به توکیو داد.

با گذشت بیش از دو هفته از جنجال های ناشی از الفاظ نامناسب نفر دوم سفارت توکیو در سئول، رسانه های ژاپنی خبر دادند که به این دیپلمات ارشد سفارت ژاپن دستور بازگشت به توکیو داده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازکی بی اس به نقل از روزنامه ژاپنی نیکی شیمبون ، وزارت خارجه این کشور هیروهیسا سوما معاون سفیر ژاپن در کره جنوبی را به توکیو فراخواند.

هیروهیسا سوما   طبق این گزارش، وزارت خارجه ژاپن دستور بازگشت هیروهیسا سوما به توکیو را صادر کرد و انتظار می رود که او به زودی به کشور برگردد.

استفاده معاون سفیر ژاپن در سئول از الفاظ رکیک در یک مصاحبه و توصیف او از تمایل مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی برای دیدار با یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن، با واکنش تند سئول مواجه شده بود.

هیروهیسا سوما در مصاحبه خود گفته بود رییس جمهور کره جنوبی در حال مسابقه طناب کشی با خود بوده و ژاپن جایگاهی برای توجه به روابط توکیو و سئول قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن به نفر دوم سفارتش در سئول، دستور برگشت داد

ژاپن به نفر دوم سفارتش در سئول، دستور برگشت داد