مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 04:452021-08-01اقتصادي

خسارت باران به شالیزارهای گیلان


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گیلان با بررسی های صورت گرفته وقوع خسارت به شالیزارهای استان با توجه به بارش های چند روز اخیر قطعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، از دو روز گذشته سامانه فارسی جدید وارد استان گیلان و این سامانه تا اواخر وقت فردا در گیلان با شدت و ضعف حضور دارد.

ورود سامانه بارشی به گیلان منجر به خسارت به شالیزارهای گیلان شده و برای شالیکارانی که قصد برداشت دست رنج یکساله خود را داشتند مشکلاتی را ایجاد کرده است.

با بارش متداوم باران این نعمت الهی، بخشی از شالیزارهای استان دچار خمیدگی ساقه برنج شده داسنت به طوری بعضا امکان برداشت مکانیزه وجود نداشته و طبیعتا میزان برنج تولیدی به نصف خواهد رسید.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هنوز میزان خسارت وارد شده به برخی از شالیزارها مشخص نشده و باید تا اتمام زمان بارش های باران و بررسی های به عمل آمده صبر کرد.

بنا بر اعلام مسعود الماسی شالیکاران باید بعد از اتمام زمان بارندگی هرچه سریعتر محصول خود را برداشت کنند تا در صورت ورود سامانه بارشی دیگر از افزایش خسارت جلوگیری شود.

یکی از شالیکاران گیلانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت می گوید بخش اعظمی از 10 هکتار شالیزار خود با آسیب جدی و خمیدگی مواجه شده و این اراضی بیمه نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت باران به شالیزارهای گیلان

خسارت باران به شالیزارهای گیلان