مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 04:252021-08-01اجتماعي

سه تالاب آذربایجان غربی خشک شد


معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: عدم تامین کامل حق آبه تالابها، کاهش بارندگی و خشکسالی امسال، تالابهای استان را در وضعیت نامناسب قرار داده که این امر سبب خشک شدن سه تالاب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حجت جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تالاب های آذربایجان غربی وضعیت مساعدی ندارند، افزود: سه تالاب قوپی بابا علی و قره قشلاق در مهاباد و قره گل در بوکان امسال به دلیل کمبود منابع آبی، خشکسالی و عدم تأمین حق آبه مورد نیاز آبگیری نشده و خشک شده است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی 14 تالاب دائمی و 26 تالاب فصلی هستند، اضافه کرد: از تعداد تالاب های دائمی استان هشت تالاب وضعیت مطلوبی دارند و 6 تالاب دائمی هم 45 درصد آبگیری شدند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پدیده خشکسالی و کم بارشی در سال جاری، علت وضعیت نامطلوب تالاب ها هستند، بیان کرد: تالاب های آذربایجان غربی در مقایسه با 2 سال گذشته شرایط خوبی ندارند و با توجه به بالا بودن گرمای هوا انتظار می رود شرایط در اواخر تابستان نامساعدتر شود.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: تالاب های دائمی استان همچون تالاب دُرگه سنگی، حسنلو و سلدوز به دلیل کمبود منابع آب و شرایط خشکسالی امسال فقط 40 درصد آبگیری شدند که در پایان تابستان به طو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه تالاب آذربایجان غربی خشک شد

سه تالاب آذربایجان غربی خشک شد