مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:202021-07-31بين الملل

مسکو: مذاکرات راهبردی مانع از تضعیف چارچوب کنترل تسلیحاتی است


روسیه با تاکید بر حمایت از افزایش ثبات بین المللی از راه های دیپلماتیک، اعلام کرد که مذاکرات راهبردی بین مسکو و واشنگتن می تواند از تضعیف کلیت نظام کنترل تسلیحات جهانی پیشگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، همزمان با سی امین سالگرد پیمان کاهش تسلیحات استارت یک (START I)، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که گفتگوهای جامع راهبردی بین مسکو و واشنگتن ممکن است به روند غلبه بر تضعیف چارچوب کنترل تسلیحات جهانی کمک کند.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است: روسیه همواره از افزایش ثبات راهبردی و امنیت بین المللی از طریق روش های سیاسی و دیپلماتیک شامل امضای پیمان ها و توافق نامه های مرتبط حمایت می کند.

این مسئله مهمی است، مخصوصا زمانی که تلاش هایی عامدانه در حال تضعیف چارچوب کنترل تسلیحات بین المللی و تضعیف پایه و بنیان های آن هستند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه ادامه داد: ما معتقدیم که گفتگوی راهبردی دو جانبه پیچیده که (انجام آن) بین روسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدار 16 ژوئن به توافق رسید ممکن است به غلبه بر این روند بسیار خطرناک کمک کند.

پیمان استارت یک که در 31 جولای سال 1991 میلادی به امضای روسیه و آمریکا رسید، به اولین توافق بین المللی برای محدود کردن زرادخانه های تهاجمی استراتژیک دو ابرقدرت هسته ای تبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: مذاکرات راهبردی مانع از تضعیف چارچوب کنترل تسلیحاتی است

مسکو: مذاکرات راهبردی مانع از تضعیف چارچوب کنترل تسلیحاتی است