مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:152021-07-31اجتماعي

مشکلات خشکسالی برای حیات وحش


حاکمیت خشکسالی و کاهش بارندگی ها طی سال آبی جاری باعث کاهش و خشک شدن منابع آب و علوفه در زیستگاه های حیات وحش شده است.

گرچه در برخی مناطق استان های کشور برای حیات وحش علوفه توزیع شده است اما رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران می گوید: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، خشکسالی پدیده ای است که اثرات تدریجی روی طبیعت و حیات وحش می گذارد و با تضعیف و کاهش پوشش گیاهی در زیستگاه ها، حیات وحش را نشانه می گیرد.

طی یک ماه گذشته گزارش هایی از کمبود علوفه و منابع آب در مناطق چهارگانه استان های مختلفی از جمله خراسان جنوبی، اصفهان و همدان و توزیع علوفه در برخی مناطق چهارگانه استان های خراسان شمالی، خوزستان و .

منتشر شده است.

کمبود علوفه و منابع آب در زیستگاه ها علاوه بر اینکه باعث تضعیف قوه بدنی حیات وحش و گاهی منجر به تلف شدن آن ها می شود، قدرت زادآوری حیات وحش را نیز کاهش می دهد.

ادارات حفاظت محیط زیست برخی استان های کشور همچنین از خروج حیات وحش از مناطق حفاظت شده خبر و برخی دیگر نسبت به این مساله هشدار داده اند.

خروج حیات وحش از مناطق حفاظت شده و زیستگاه های طبیعی علاوه بر مخاطراتی که برای آن ها و اکوسیستم در پی دارد باعث نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه مناطق مسکونی، مزارع و باغات جوامع بومی و در نتیجه وارد شدن خساراتی به آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات خشکسالی برای حیات وحش

مشکلات خشکسالی برای حیات وحش