مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:102021-07-31پزشكي

ایران در آستانه موج سهمگین تر کرونا / افزایش 38.2 درصدی فوتی ها در هفته اخیر


کرونای دلتا در 29 استان کشور جولان می دهد، میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر 40 درصد رسیده و شرایط گسترش بیماری و ابتلا به آن بحرانی است؛ همه این موارد هشدارهایی جدی نسبت به پر شدن تخت های بیمارستانی و اشباع ظرفیت جسمی و روانی کادر بهداشت و درمان است؛ - هشدارهایی که بی توجهی به آنها می تواند فاجعه آفرین باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنجمین پیک بیماری کووید-19 با سردمداری واریانت دلتا یا همان ویروس هندی کرونا در کشور می تازد و همچنان نمودارهای بیماری در کشور رو به صعود است.

تخت های آی سی یو در برخی استان ها از جمله تهران پر شده اند و تخت های بستری بیمارستانی در آستانه اشباع هستند، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز به کمک آمده اند و حتی زمزمه هایی از احتمال برپایی بیمارستان های صحرایی نیز به گوش می رسد.

اوضاع تا حدی بحرانی است که روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به رییس جمهور نامه نوشتند و هشدار دادند که ظرفیت جسمی و روانی کارکنان نظام سلامت در تمام عرصه ها به حد اشباع نزدیک شده و در این شرایط خطرناک، بی توجهی آشکار نسبت به محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی و فقدان عزم جدی برای توقف کارخانه تولید بیمار در صحنه عمومی موجب احساس تنهایی، بی پناهی و فرسودگی مضاعف در مدافعان سلامت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در آستانه موج سهمگین تر کرونا / افزایش 38.2 درصدی فوتی ها در هفته اخیر

ایران در آستانه موج سهمگین تر کرونا / افزایش 38.2 درصدی فوتی ها در هفته اخیر