مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 02:052021-07-31بين الملل

شرح حماسه نیروهای ارتشی در عملیات «نصر6»


عملیات «نصر6» یکی از سنگین ترین نبردهای انجام شده در ارتفاعات میمک در طول سال های دفاع مقدس می باشد.

به کارگیری شش تیپ از نیروی زمینی ارتش در مقابل بیش از 15 تیپ عراقی در یک منطقه محدود کوهستانی، - عملیات نصر6 یکی از سنگین ترین نبردهای انجام شده در ارتفاعات میمک در طول سال های دفاع مقدس می باشد.

به کارگیری شش تیپ از نیروی زمینی ارتش در مقابل بیش از 15 تیپ عراقی در یک منطقه محدود کوهستانی، شدت نبرد در این عملیات را به خوبی نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارتش عراق پس از اجرای عملیات نصر2 توسط تیپ 40 سراب، چندین پاتک را برای بازپس گیری ناف میمک اجرا کرد اما به دلیل مقاومت ایثارگرانه نیروهای در خط وآتش های پرحجم، دقیق و طرحریزی شده توپخانه و خمپاره، تمامی تلاش های آنان با شکست مواجه شد و فرماندهان عراقی دریافتند که در این مقطع زمانی هیچ شانسی برای پیروزی ندارند، برای همین با توقف پاتک ها در انتظار فرصت مناسب ماندند.

پس از تثبیت مواضع یگان های تیپ 40 بر روی ناف میمک، یگان های توپخانه ای که در اختیار این تیپ قرار گرفته و ماموریت تقویت آتش گردان 348 توپخانه –کمک مستقیم تیپ – را داشتند به تدریج از منطقه میمک خارج و به یگان های سازمانی خود در سایر مناطق ملحق شدند و به این ترتیب فرصت لازم برای نیروهای عراقی فراهم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح حماسه نیروهای ارتشی در عملیات «نصر6»

شرح حماسه نیروهای ارتشی در عملیات «نصر6»