مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 19:402021-07-31فرهنگي

در سوگ جلال ستاری


ناصر فکوهی درباره درگذشت جلال ستاری می گوید: فرهنگ ایران یکی از بزرگ ترین، پاک ترین و زیباترین اندیشه های خلاق خود را از دست داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دیگر دارد عادت روزانه مان می شود که با شنیدن درگذشت چهره ای فرهنگی یا هنری با خود این بیت از رودکی را زمزمه کنیم: از شمار دو چشم یک تن کم، وز شمار خرد هزاران بیش .

در روز شنبه (نهم مردادماه) هم جلال ستاری، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و اسطوره شناس در سن 90 سالگی بر اثر سکته مغزی در منزلش در کرج از دنیا رفت.

ستاری در سال های زندگی خود بیش از 100 کتاب در زمینه های اسطوره و افسانه شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی نوشت و در طی بیش از 60 سال تالیف و ترجمه کرد.

او همچنین نشان شوالیه هنر و ادب را از دولت فرانسه دریافت کرده بود.

در پی درگذشت جلال ستاری چهره های مختلفی از او نوشته اند.

ناصر فکوهی، نویسنده، استاد دانشگاه و مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ نوشته است: لحظاتی پیش، خبر درگذشت جلال ستاری را دریافت کردم: زبانم بند آمد و نفسم برید.

یک بار دیگر فهمیدم هر اندازه هم بدانی مرگ ناگزیر است و دیر یا زود از راه می رسد؛ هر اندازه هم بدانی مرگ جزیی از زندگی است و درباره انسان هایی که به سنین بالا می رسند اما بیمارند، گاه فرشته نجاتی است که از راه می رسد تا درد و رنج شان را از میان ببرد؛ هر اندازه هم بدانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در سوگ جلال ستاری

در سوگ جلال ستاری