مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 10:152021-07-31اقتصادي

نسل چهارم مناطق آزاد در ایران فعال می شوند؟


مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی ایران – در یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف عملکرد مناطق آزاد در ایران و آینده پیش روی آنها پرداخته است.

- علی چاغروند - مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی ایران – در یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف عملکرد مناطق آزاد در ایران و آینده پیش روی آنها پرداخته است.

وی در این مطلب، در کنار نگاهی به تجارت مناطق آزاد و انتقادهایی که از عملکرد این مناطق در سال های گذشته وجود داشته، نقش استارتاپ ها و فن آوری های نوین در نسل چهارم مناطق آزاد را بررسی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشت علی چاغروند آمده است: مناطق آزاد در حال حاضر متهم به ناکارآمدی و ناکامی در دستیابی به اهداف از جمله اهداف صادراتی و توسعه ای هستند.

این در حالی است که متولیان این مناطق از نسل چهارم مناطق آزاد و پیشروی در این مسیر صحبت می کنند.

اما چرا نسل چهارم مناطق آزاد برای اقتصاد کشور که حدود یک دهه است، رشد اقتصادی نزدیک به صفر را تجربه می کند و با انواع تحریم های بین المللی و بی ثباتی های داخلی همراه بوده، حائز اهمیت است و اساسا پرداختن به نسل چهارم، بدون تحقق اهداف سه نسل قبلی، واقع بینانه و امکان پذیر است؟ نسل چهارم مناطق آزاد، بعد از سه نسل تجاری، صنعتی و خدماتی، به عنوان نسل شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها هدفگذاری شده است؛ اما تحق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل چهارم مناطق آزاد در ایران فعال می شوند؟

نسل چهارم مناطق آزاد در ایران فعال می شوند؟