مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:452021-07-31پزشكي

هشدار درباره ظهور کرونا با کُشندگی یک سوم مبتلایان


دانشمندان بریتانیایی هشدار داده اند ممکن است در آینده شاهد جهشی در ویروس کرونا باشیم که یک سوم مبتلایان را به کام مرگ بفرستد.

- دانشمندان بریتانیایی به دولت این کشور درباره احتمال ظهور گونه ای جهش یافته از ویروس کرونا با کُشندگی 35 درصد هشدار داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از میل آنلاین ، یک هیات تحقیق بریتانیایی که به دولت این کشور مشاوره پزشکی و بهداشتی می دهد، درباره ظهور گونه ای جهش یافته از ویروس کرونا که می تواند از هر سه نفر مبتلا یک نفر را به کام مرگ بکشد، هشدار داده است.

گروه مشاوره علمی برای مواقع اضطراری (SAGE) با انتشار گزارشی گفته جهش ویروس کرونا در شرایطی که پروتکل های بهداشتی در کشورهای مختلف رعایت نشود حتمی است و این جهش در بدترین سناریو می تواند مرگ آفرینی ویروس جدید کرونا (کووید19) را به میزان کُشندگی ویروس مرس و به 35 درصد از مبتلایان برساند.

بر اثر سویه جهش یافته غالبی که اینک در بیش از 130 کشور دنیا در حال چرخش (سویه دلتا) است میزان سرایت پذیری این ویروس از ویروس آبله مرغان پیشی گرفته و کشورهای مختلف را درگیر موج جدیدی از همه گیری ویروس کرده است.

با این حال نتایج تحقیقات مختلف نشان داده کشندگی سویه دلتا همچنان در حد واندازه حدود 2 درصد از مبتلایان شناسایی شده است و تغییر محسوسی با سویه های پیشین ندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره ظهور کرونا با کُشندگی یک سوم مبتلایان

هشدار درباره ظهور کرونا با کُشندگی یک سوم مبتلایان